ABN AMRO

Tennis VR-Game

Tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament 2016 wil ABN AMRO zijn brand awareness vergroten en contactloos betalen promoten. Om bezoekers kennis kan laten maken met contactloos betalen, is er een interactieve stand met een grote aantrekkingskracht ontwikkeld.

Objective

Trek bezoekers van het ABN AMRO World Tennis Tournament naar de stand van ABN AMRO. Zorg ervoor dat ABN AMRO medewerkers de bekendheid van contactloos betalen kunnen vergroten. Periode: acht dagen.

Tennis zelf tegen Wimbledon-kampioen Richard Krajicek of Paralympisch kampioene Esther Vergeer

Richard Krajicek

Approach

Tennis zelf tegen Wimbledon-kampioen Richard Kraijcek of Paralympisch kampioene Esther Vergeer op het centre court van het toernooi! Dit kon met een unieke VR-game met de Oculus Rift bril op de ABN AMRO-stand. Voor de game werden Richard Kraijcek en Esther Vergeer digitaal gescand en werden hun bewegingen met motion-capture vastgelegd. Deelnemers aan de VR-game maakten kans op twee VIP-tickets voor de finale van het toernooi. Via een e-mail ontvingen deelnemers informatie over contactloos betalen plus hun highscore, om te delen op social media.

Bovendien konden bezoekers aan nog een VR-game meedoen, met Google cardboard VR-bril. Spelers vlogen hierbij op een betaalpas door een winkelstraat in Rotterdam en konden diverse tennisartikelen contactloos betalen. De speler die de meeste artikelen heeft afgerekend, won een pakket met diverse tennis-gadgets.

7
dagen lang
100k
bezoekers
3.500
hebben Tennis VR gespeeld
Result

Het ABN AMRO World Tennis Tournament heeft 100.000 bezoekers getrokken. Op de stand van ABN AMRO is het tennisspel met de Oculus Rift VR-bril continue in gebruik geweest: zeven dagen lang, tien uur per dag. 3.500 bezoekers hebben het spel gespeeld. Ook de Contactloos Betalen-game viel in de smaak, de spelers van deze game hebben het spel zelfs meermaals gespeeld.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

Remco Schoos

remco@quince.nl

+31 (0)6 51 38 68 33