Apple Premium Resellers lanceerden de nieuwe dienst iMember, een soort exclusieve club waar een lidmaatschap aan verbonden zit. Dit is een totaal nieuwe aanpak binnen de retail waarbij medewerker en klant een langdurige en persoonlijke relatie aangaan. Door het aanbieden van personal Mac of iPad coaching, service en productinformatie hebben de Apple Premium Resellers (APR’s) een stap voor op hun concurrenten.

Objective

Zet iMember neer als een onderscheidende dienst waarbij de ontwikkeling van de klant centraal staat. Activeer klanten om hiervoor naar een Apple Premium Reseller te stappen. Creëer loyaliteit tussen de klant en de reseller.

Approach

Bij de iMember campagne stelt de ‘i’ een persoon voor: de klant. De campagne, met als thema ‘iMember, persoonlijk support voor het gebruik van jouw Mac of iPad’, bood vier privileges: iSetup, iLearn, iPersonal en iSpecials. Voor alle vier de diensten werden overkoepelende USP’s benadrukt.

De campagne is gebouwd op twee communicatiepijlers: instore en outdoor. Instore omvatte alle communicatie in en rond de winkel, van POS-materiaal tot iSpecials Scan&Win infozuil. Outdoor omvatte een breed pakket met advertenties, billboards en een tv-commercial (testimonials) en bannering op de websites van de Apple Premium Resellers. Klanten werden middels nieuwsbrieven op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen en events. Belangrijk onderdeel in de outdoor-communicatie waren de promotieteams met iMember try-out cards. Een leuk voorproefje op het iMember lidmaatschap.

Via een e-mail werd geëvalueerd hoe leden iMember ervaren. Zo werd hen gevraagd hun feedback te geven op de services, en konden ze er ook hun persoonlijke ervaringen, complimenten en verbeterpunten aan hun coach achterlaten.

Result

De campagne was een succes. Naast meer winkeltraffic en meer productverkopen, waren er veel aanmeldingen voor het serviceprogramma. Men ervaarde een clubgevoel, met een coach in plaats van kassamedewerkers, en wilde deel uitmaken van deze community.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

James Guy

james@quince.nl

+31 (0)6 29 49 72 83