Capi

AR Magic Mirror

Doel

Capi Travel Plaza heeft in April 2019 een nieuwe winkel geopend op het vliegveld van Eindhoven. Het betreft een compleet nieuw retailconcept voor regionale luchthavens en is een combinatie van een Travel Plaza en Travel Luxury.

Capi wil de bezoeker een unieke ervaring meegeven tijdens het bezoekje aan de winkel. Hoe langer de bezoekers tijd spenderen in de winkel, hoe meer zij getriggerd worden door (extra) aankopen te doen.

Benadering

Vanuit Quince hebben we nagedacht over hoe we deze doelstelling kunnen behalen.

Als eerste hebben wij onderzoek gedaan naar de Customer Journey van de klant op de Airport van Eindhoven. Vervolgens hebben wij gekeken hoe wij de bezoekers kunnen activeren op ‘de route’ in de winkel en hoe creeër je de “wachtverzachter” voor jong en oud.

Quince heeft uiteindelijk een AR Mirror bedacht waarin mensen middels een scherm worden geactiveerd wanneer zij langslopen. Hierin worden diverse experiences aangeboden in augmented reality.

Hierbij hebben we unieke en toffe content gemaakt die volledig aansluit op de bezoekers en de locatie: vakantie, reizen en de stad Eindhoven.

Tevens heeft Quince de gehele aankleding en opbouw verzorgd.

Resultaat

Er zijn veel bezoekers die bij het binnen wandelen van de winkel getriggerd worden door het interactieve scherm. En gaan enthousiast aan de slag (zie video).

De klant geeft ook aan dat de verkoop in de winkel gemiddeld gestegen is met 25/30%!

Dit komt ook mede doordat de winkel goed inspeelt op content v/s producten.

Wij zijn heel tevreden met het resultaat!

Mocht je op Eindhoven Airport zijn, neem dan een kijkje in de winkel en maak zelf kennis met deze unieke ervaring!