Samsung

High-tech beursstand

Al vier jaar staat Samsung op de technische innovatiebeurs Bright Day. Dit jaar wil Samsung een heuse eyecatcher als stand creëren, gebaseerd op de USP’s van Samsungs nieuwste producten. Quince ontwierp een variant op Te Land, Ter Zee en In de Lucht speciaal voor het high-tech karakter van de beurs.

Objective

Creëer een beursstand in de stijl van de nieuwste producten van Samsung. Zorg voor een beleving die deelnemers achteraf met elkaar willen delen. Bewerkstellig maximale exposure van het merk Samsung en de nieuwste producten.

Approach

Om Samsung op een creatieve en innovatieve manier onder de aandacht te brengen op Bright Day bouwde Quince een grote stand volledig in het thema high-tech Te Land, Ter Zee en in de Lucht. Elk thema werd voorzien van de bijbehorende Samsung-producten.

Te land stond in het teken van fitness en sport, in combinatie met de Samsung Gear VR. Hiervoor heeft Quince twee raceseats geplaatst, evenals de Samsung zeepkist die Quince eerder dit jaar bouwde.

Voor Ter Zee was een jetstream-zwembad ingezet als Gear Fit Challenge, waar deelnemers tegen de stroom in zwommen met de Gear Fit2 (fitness-smartwatch) om. De beste zwemmer werd beloond met een prijs (Gear Fit2 en Galaxy S8). Tevens stonden op Ter Zee diverse waterbakken op sokkels, met daarin Galaxy Note8’s ter demonstratie dat Samsung-producten ook werkzaam zijn onder water.

In de Lucht werd gekoppeld aan de Samsung Gear VR en de Samsung Gear 360-camera. Bezoekers konden op de VR Flight van Quince een vlucht door de wolken maken, of een 360° foto van zichzelf laten maken in de 360 Photobooth: een grote zwarte iglo, aan de binnenkant rondom voorzien van een green screen.

Daarnaast had Samsung nog een andere stage, het Smart Home Paviljoen, waar elke dag zes Samsung Smart Home-demonstraties werden gegeven. Hier werden alledaagse huiselijke situaties nagebootst, aangekleed door Quince, om producten optimaal tot hun recht te laten komen.

"Ik wist niet dat dit bestond! Kan dit ook voor mijn vakantiefoto's?"

- Bezoeker in reactie op 360 Photobooth

Results

De stand van Samsung was gedurende Bright Day de drukst bezochte en populairste stand. Veel bezoekers waren op de hoogte van de aanwezigheid van het zwembad en kwamen voorbereid met zwemkleding naar de beurs. In totaal hebben 140 mensen de Gear Fit Challenge gedaan. Circa 1000 mensen gingen op de foto in de 360 Photobooth. De raceseats en VR Flight kregen eveneens veel animo en waren doorlopend in gebruik. Het totale bereik wordt geschat op bijna 100.000, bestaande uit ruim 22.000 beursbezoekers en meer dan 75.000 mensen via social media posts.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

Floris Diemel

floris@quince.nl

+31 (0)6 83 60 07 29