Voor de vrijetijdssector is de decembermaand cruciaal. De consument heeft in deze uitgaansmaand zowel een overvloed aan keuze als een gebrek aan tijd.

Holland Casino pakt daarom in december flink uit! Hoe?  Door kilo’s goud op het spel te zetten. Met deze prijzenpot wil Holland Casino een bezoek aan een van haar twaalf vestigingen extra aantrekkelijk maken- voor vaste én nieuwe gasten.

Goud winnen spreekt tot de verbeelding. Het roept de associatie op van rijkdom, kansen en vrijheid. Om dit gevoel te vangen in een activerend thema, ontwikkelde Quince voor Holland Casino de December Gold Rush-campagne. Beelden van ruige goudzoekers spreken (potentiële) spelers aan op hun avontuurlijke en competitieve kant. Hun goudkoorts en gedrevenheid is aanstekelijk. Niets houdt hen tegen. Ze barsten door abri’s, rennen door digital billboards en slaan zelfs hun kamp op voor Holland Casino (TV).

Quince verzorgde naast de ATL-uitingen ook de instore middelen en –communicatie van deze eindejaarcampagne. De campagne ging van start met een TV-commercial. Daar kwamen o.a. abri’s, radio, digital screens, trams en online video’s bij. Ook instore werd flink uitgepakt. Wie deze maand Holland Casino bezocht voor een spannend avondje uit, kon niet om de goudkoorts heen.

De baten tijdens de Gold-Rush periode waren 6% hoger dan de forecast. Dit leidde ertoe dat december 2017 de best bezochte decembermaand in 10 jaar is geworden. Ook was de doelstelling om meer nieuwe gasten in het casino te krijgen behaald: de acquisitiecijfers lagen 8% hoger dan het jaar daarvoor.
De commercial van Holland Casino en Quince was begin december te zien rond 21 uur op RTL 4. Zowel Adformatie als MarketingTribune hebben aandacht besteed aan de campagne.