Een smartcover, AR/VR, of toch narrowcasting? Als het op digitale media aankomt, zijn er veel smaken. Maar welke past bij uw merk?

Digital signage, ook wel bekend als narrowcasting, blijft een sterk en veelzijdig medium. Groot voordeel is dat u doelgroepen kunt bereiken op specifieke momenten, met een op maat gesneden boodschap. Profileren kan, met opvallende vormgeving en pakkende content.

Wat Augmented Reality (AR) betreft, ligt de drempel voor uw doelgroep tegenwoordig laag. Bijna alle smartphones en tablets zijn nu voorzien van camera’s. Een app installeren is de enige tussenstap. Groot voordeel van AR-applicaties, is dat informatieoverdracht zowel snel als interactief plaatsvindt.

Naast dat ze op zichzelf al leuk zijn, maakt het verassende, innovatieve karakter van AR-apps het ook erg aantrekkelijk om ze gewoon eens te proberen.

Bovendien biedt de technologie veel mogelijkheden voor een personlijke ervaring. Dit moedigt aan tot delen, en daardoor kan uw merk op een nieuwe manier aanhaken bij uw publiek.

Nog een innovatieve manier om uw doelgroep te bereiken, is de Smartcover. Uniek bij Quince, deze cover transformeert met behulp van een NFC-chip zowel de buitenkant, als de user experience van een smartphone.

Branded telefoonhoesjes zijn niets nieuws. Maar deze slimme cover zorgt ervoor dat de hele telefoon verandert in een brand experience. Door de NFC-chip in de smartcover, hoeft er niks geinstalleerd te worden – de hoes opklikken is voldoende.

Tot slot, Virtual Reality (VR). De grootste kracht van VR is dat u iemand letterlijk mee kan nemen naar een andere wereld.Een goed uitgewerkte VR-experience bezorgt zoveel zintuiglijke prikkels, dat we ons in de nieuwe, virtuele omgeving wanen. Vanuit een praktisch oogpunt, wordt een “try before you buy” ervaring veel makkelijker.

VR stelt content-makers in staat om mensen een verhaal te laten beleven, in plaats van het alleen te vertellen. Hierdoor wordt de ervaring ook op emotioneel vlak sterker beleefd. Hierdoor wordt het veel sterker in het geheugen gegrift. VR maakt daarnaast ervaringen mogelijk die mensen anders nooit zouden beleven. Denk aan verre reizen – zowel in het heden, de toekomst of terug in de tijd.

Maar ondanks de kracht van het medium, is VR alsnog slechts onderdeel van een campagne.  Het onderliggende idee blijft cruciaal voor succes. Vanuit onze brede ervaring met verschillende media zijn we u graag van dienst als gesprekspartner.

Terug naar disciplines
Bekijk ons werk