Samsung

Winkelactivatie Cinema at Home

De ontwikkelingen in de filmwereld gaan razendsnel. Het creëren van de ultieme movie-experience. Samsung is erin geslaagd om een nieuw geluidssysteem te ontwikkelen met een levensecht 3-dimensionaal geluid. Dit nieuwe systeem is uniek in de markt, en had als dusdanig ook een unieke campagne nodig om het optimaal aan het grote publiek te presenteren.

Objective

Claim de Dolby Atmos-techniek als een Samsung-product. Verhoog het marktaandeel van Samsung in de markt voor TV-speakers. Vergroot de naamsbekendheid van Samsung bij de doelgroep. Creëer een product experience waarbij de consument kennis maakt met de Dolby Atmos-techniek. Wees toonaangevend voor de retail voor dit product.

Approach

Om de nieuwe Dolby Atmos-techniek optimaal aan de consument te presenteren werd een uitgebreide campagne uitgerold in samenwerking met de MediaMarkt. Twaalf deelnemende MediaMarkt-vestigingen werden voorzien van een speciaal op maat gemaakte Samsung Dolby Atmos-bioscoop, compleet met authentieke bioscoopinrichting. Vanuit de comfortabele bioscoopstoel kregen consumenten een unieke VR-experience, waarbij de nadruk werd gelegd op het Dolby Atmos-systeem. Zo werden kijkers in de experience omringd met auto’s, ruimteschepen, watervallen e.d., waarbij de locatie van het geluid in de VR-experience gelijk is aan de locatie van het geluid in de bioscoop, dankzij het Samsung Dolby Atmos-systeem. Vloog het ruimteschip over het hoofd van de kijker? Dan kwam het brullende geluid van de motoren ook van boven.

Dankzij dit unieke concept beleefde de consument intens het revolutionaire geluid dat Samsung Dolby Atmos biedt. Het gebruik van VR versterkt de beleving, aangezien de kijker echt naar een bepaalde hoek kijkt voor bijvoorbeeld een racewagen die langskomt, waar dan ook het geluid vandaan komt.

Een slimme wijze om het geluid te demonstreren!

- Bezoeker MediaMarkt

Results

De campagne is zeer goed bij het publiek en bij de MediaMarkt ontvangen. Uit de GFK-cijfers bleek dat het audiomarktaandeel van Samsung een exponentiële groei doormaakte gedurende de campagne. Het succes was dusdanig groot dat de campagne, die aanvankelijk van april t/m juli liep, werd verlengd tot eind 2017. De consumenten waren zeer enthousiast, wat zowel uit waarderingscijfers als uit de verkoopcijfers van de Dolby Atmos soundbars bleek. De campagne heeft ook de aandacht getrokken van diverse (landelijke) media, met een aanzienlijke PR spin-off tot gevolg.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

Floris Diemel

floris@quince.nl

+31 (0)6 83 60 07 29