GoodYear

Xcellerate to the Max

Hoe kunnen we partners inspireren en activeren om op de hoogte te blijven van productinnovaties? Hoe kunnen we onze retailers ombuigen tot ambassadeur van ons eigen merk? Hoe maken en houden we ons merk top-of-mind? Hiervoor is het white label concept Your Brand Race Incentive ingezet als GoodYear Xcellerate to the Max.

Objective

Genereer meer omzet door het personeel van alle garages met GoodYear banden te prikkelen voor meer verkoop, betere service en meer cross-selling. Vergroot op een leuke manier de kennis van het merk en product. Zorg voor teambuilding bij personeel. Maak het merk top-of-mind bij partners, met een hoog ‘fun-gehalte’.

Approach

Quince heeft het white label concept Your Brand Race Incentive, dat op elk niveau een saaie training of incentivering naar een hoger niveau tilt. Voor GoodYear is dit concept gedoopt tot Xcellerate to the Max. Met een event rond RC-raceauto’s als hoogtepunt, zodat alle teams van de partners gestimuleerd worden om salestargets te halen en e-learning trainingen te doorlopen.

Partners bouwen zelf een RC-raceauto, voor de grote race. Ze kunnen prijzen en accessoires voor de RC-raceauto winnen met middels kennistests, mystery shoppers, trainingen, hogere sales, vragenlijsten en participatie. In eerdere edities van dit evenement bleek al dat partners alles uit de kast halen om de beste raceauto te maken.

De incentive opende met een ‘kick-off’ meeting met alle regiomanagers, waarna elke manager met een kale RC-raceauto en/of een banner naar de regionale garages ging. Via de website konden partners en hun medewerkers meedoen aan de incentive. De aanlooptijd naar Xcellerate to the Max was drie maanden, met verschillende tussentijdse ‘sprintjes’ en prijzen om de RC-auto te ‘pimpen’ en de hype verder te vergroten. Op het Xcellerate to the Max-event werd er door ongeveer 60 verschillende teams geracet, afkomstig vanuit het hele land.

90%
Engagement
100%
Targets behaald
73%
Success rate
Result

Het Your Brand Race Incentive-concept is inmiddels een concept met bewezen resultaten, ook voor GoodYear. 75% van alle partners speelde mee met deze incentive. 90% van de deelnemers was aanwezig was bij het race-event. Sales targets werden door 100% van de deelnemers behaald. De success rate van de online trainingen was 73%, met een duidelijk hogere opkomst voor producttrainingen en een zichtbaar verbeterde productkennis. Soloplayers werden teamplayers en het overgrote deel van de deelnemers was meer gemotiveerd, en vond de sales targets ‘fun to achieve’.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

Maurice Verloop

maurice@quince.nl

+31 (0)6 53 9 50 71