Holland Casino

Rotterdam 24/7

Holland Casino Rotterdam is verbouwd en opent als eerste in Nederland een 24/7 casino. Om Rotterdam te activeren en te informeren, is een concept ontwikkeld dat zich effectief laat uitrollen en op elke gewenste plek in de klantreis de juiste prikkel kan geven. Daarbij ligt de focus op het eerste casino waarvan de vloer met speelautomaten 24/7 open is.

Objective

Informeer de vaste gasten van Holland Casino Rotterdam over de opening van het 24/7 casino. Zorg dat laagfrequente gasten die het casino vanwege de verbouwing hebben verlaten, weer terugkomen. Activeer bewoners en bezoekers van Rotterdam om tijdens de openingsperiode een bezoek te brengen aan Holland Casino Rotterdam.

Approach

Stiekem een inkijkje krijgen, gluren door een sleutelgat, via etalageruiten anderen bekijken, beeld opvangen via spiegeling en reflectie: indirect kijken is spannend!

De campagne bestond uit drie fases. De eerste fase is aankondiging. Eén maand voor de opening startte een campagne met verschillende middelen: outdoor postercampagne, radiocommercial, huis-aan-huis-flyer in de wijde omtrek, en trambestickering.
De tweede fase betreft communicatie op het openingsfeest. Met een spannende uitnodiging kregen de belangrijkste gasten vast een ‘doorkijkje’ in het nieuwe casino. Tijdens de avond spelen dynamische AV-presentaties op de instore displays.

De derde fase is openingsmaand vol activiteiten en extra prijzen. Instore media van AV-display tot barkaart communiceren de feestelijke activiteiten. Elke gast kreeg een voucherboekje.

Result

Een significante toename van bezoekers tijdens de actieperiode. Het overgrote deel van de vaste bezoekers is bekend met de nieuwe openingstijden. Een overvol casino op de openingsnacht van het eerste 24/7 casino in Nederland.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

Dennis Lanson

dennis@quince.nl

+31 (0)6 51 29 11 03