Samsung & KPN

Rijksmuseum Smartcover

Doelstelling

KPN en Samsung zijn beide sponsoren van het Rijksmuseum. Uit dit partnership kwam de behoefte naar boven voor een activatiecampagne, met als doel om werken van Nederlandse grootheden op een innovatieve manier te combineren met smartphone-technologie.

Benadering

Zodoende kreeg Quince opdracht voor het ontwerp en uitrol van de Rijksmuseum smartcover. De cover transformeert de interface van je Galaxy S9 geheel naar het thema van het wereldberoemde museum. Ook installeert cover automatisch de Rijks App, waarmee je de 600.000 kunstwerken uit de Rijksmuseum-collectie in kan stellen als achtergrond, of rechtenvrij kan gebruiken.

 

De smartcover is tot 4 november verkrijgbaar bij aanschaf van een Galaxy S9, S9+ en Note9, exclusief bij KPN. Er is flink uitgepakt om de Rijksmuseum smartcover zichtbaar te maken. Naast Abri’s en instore advertising, is de visual ook vanaf de snelweg bij Schiphol te zien.

Resultaat

Het project is, al zeggen we het zelf, prachtig uit de verf gekomen. Op het moment van schrijven is de activatiecampagne nog in volle gang. Houdt deze pagina in de gaten voor updates.