Samsung

Sales Event

Quince verzorgt al ruim een decennium het jaarlijkse Samsung Sales Event. Het meerdaagse event, dat veelal de Samsung Dealershow genoemd wordt, is een B2B-evenement voor de retail, handelaren, partners en de pers. Elk jaar wordt hier de nieuwe productlijn gepresenteerd, met als doel dat de bezoekende bedrijven de producten gaan opnemen in hun eigen assortiment. Ook worden er veel productdemonstraties en trainingen gegeven om zo de productkennis alvast te vergroten.

Dit jaar stond het Sales Event volledig in het teken van Samsung One, de missie van Samsung om van alle losse apparaten één groot ‘ecosysteem’ te maken. Slimme producten die met elkaar communiceren om het gebruiksgemak en de mogelijkheden voor gebruikers te vergroten. Speciale aandacht was er voor de diverse Hero products, zoals de QLED TV 2018-lijn, de QuickDrive-wasmachines, de Family Hub-koelkasten en de POWERstick PRO-steelstofzuigers. Quince had de ‘showroom’ van alle producten ingedeeld in eilandjes, die door middel van banen op de vloer allemaal verbonden waren met het Smart Home-gedeelte. In het centrale gedeelte stond ook de trendy catering en tafels met brochures, folders en informatiebordjes die Quince voor de nieuwe productlijn had ontwikkeld.

Ook de door Quince ontwikkelde QuickDrive AR-experience werd hier geïntroduceerd, wat deels heeft bijgedragen aan het enthousiasme van de retail voor deze applicatie. Lees hier meer over deze case.

Het Samsung Sales Event is net als de voorgaande jaren zeer goed bezocht, en was dit jaar qua dagen zelfs uitgebreider om de groeiende bezoekersstroom in goede banen te leiden. Het gevolg was een gezellige drukte over alle dagen verspreid, zodat er genoeg tijd en ruimte was voor de productmanagers van Samsung om de nieuwe lijn goed te demonstreren.