Samsung & Red Bull

Zeepkistenrace

Het Limburgse Valkenburg stond 19 augustus in het teken van de Red Bull Zeepkistenrace: een hilarische race waarin verschillende teams met zelfgebouwde voertuigen zo snel mogelijk over de finishlijn dienen te vliegen. Onder de aanwezigen ook BN’ers, zoals Formule-1 coureur en oud-deelnemer Max Verstappen, die deze editie optrad als jurylid. Een Samsung Zeepkist kon dit jaar natuurlijk niet uitblijven!

Objective

Creëer een oplossing waarmee de experience van de Zeepkistenrace voor zoveel mogelijk bezoekers binnen handbereik komt. Zet tevens de brand partnership tussen Samsung en Red Bull sterk op de kaart.

Approach

Om elke toeschouwer een ware Zeepkistenrace experience te laten beleven heeft Quince een unieke Samsung zeepkist ontworpen en gebouwd, gebaseerd op de (verpakkings)box van de Galaxy S8. Deze Samsung zeepkist werd voorzien van Virtual Reality content, gefilmd tijdens afdalingen in de Red Bull Zeepkistenrace. Bezoekers van het race-event konden plaats nemen in de Samsung zeepkist, of in een Red Bull variant, en in VR de race ervaren alsof ook zij echt meededen. Tevens werden polaroidfoto’s gemaakt, met een levensechte visual van de racebaan op de achtergrond, als herinnering voor de VR coureurs.

1000+
Bezoekers
650
Deelnemers
Results

Veel persaandacht, zowel op traditionele media als online. Gedurende de eventweek werd in totaal via #redbullzeepkistenrace een bereik van 30,8 miljoen gehaald, mede door grote influencers als Max Verstappen en Dumpert.

Van de duizenden bezoekers namen zo’n 650 plaats in de Samsung & Red Bull VR Zeepkistenrace. En Samsung heeft er, gezien de doelgroep (18-24) van het event, veel nieuwe, jonge fans bij.