Objective

De QuickDrive™ van Samsung is een high-end wasmachine, gericht op early adopters van 25-45 jaar met een hoger inkomen. Binnen dit segment is er aanbod in overvloed. Bovendien staat bij deze doelgroep de aanschaf van een wasmachine laag op de prioriteitenlijst.

Vandaar dat Quince de opdracht kreeg voor het ontwikkelen en uitrollen van een unieke retail campagne. Deze moest de productintroductie ondersteunen, door de klantervaring bij grote retailers naar een hoger niveau te tillen.

Approach

Wat de wasmachine uniek maakt, zijn haar dubbele drives. Deze verminderen de gemiddelde wastijd met 50%. Maar om deze USP te laten opvallen, in een zee van anoniem witgoed, moet ook een A-merk als Samsung met iets speciaals komen.

Zodoende heeft Quince de QuickDrive™ AR-app ontwikkeld. Bezoekers van deelnemende winkels kunnen, eventueel samen met winkelpersoneel, de aanwezige tablet op een Samsung wasmachine richten. Vervolgens laat de app de wasmachine van binnenuit zien, door middel van Augmented Reality.

Result

De pilot van de QuickDrive™ AR-campagne is uitgerold bij ruim 90 retail-concerns in Nederland en België, waaronder MediaMarkt, BCC en Coolblue. Deze pilot is opgevolgd met een wereldwijde uitrol, van Frankrijk tot Rusland tot Australië.

Onze QuickDrive™ AR-app was bijzonder goed ontvangen, al zijn alle omzetcijfers rondom de QuickDrive™ strictly confidential. Wel kunnen we delen dat de applicatie sinds haar introductie meer dan 20 duizend keer gebruikt is, met een gemiddelde sessieduur van ongeveer 2 minuten.