Tech Data

The Taste of Tomorrow

Elk jaar organiseert Tech Data het Tech Data Partner Event. Voor de editie van 2016 is er een nieuw (culinair) concept neergezet genaamd Taste of Tomorrow: een krachtige verbinding tussen twee werelden onderhevig aan snelle ontwikkelingen, trends en innovaties.

Objective

De primaire doelstelling voor Tech Data was om dankzij het Tech Data Partner Event het marktleiderschap te claimen, en waarde te creëren op het gebied van distributie, business development, performance management en HR-management binnen de telecom-, IT- en CE-sectoren. De secundaire doelstelling was dat Tech Data Partner Event het beste netwerkevenement van het jaar moest zijn voor partners, klanten en Tech Data zelf. Bovendien was Tech Data voorafgaand aan dit evenement gefuseerd, en was dit evenement dé gelegenheid bij uitstek om haar nieuwe corporate identity te presenteren: als ‘A Collection of Specialists’.

Approach

Quince ontwikkelde het concept om deze technische wereld te combineren met een totaal andere sector waar alles ook op zo’n hoog tempo verandert: de culinaire wereld. Het evenement Taste of Tomorrow was geboren, onder het motto: ‘Wat is de smaak van morgen en hoe zijn wij daarop voorbereid?’. Met een sterke thematisering van het voorheen vooral technische evenement werd voortdurend de brug geslagen tussen de twee werelden.

De bezoekers konden een à la carte programma volgen om overal een ‘kijkje in de keuken’ te nemen bij de deelnemende vendors. Wat is de smaak van morgen? Welke smaken gaan er samensmelten? Wat zijn de nieuwe trends? Wat zijn de ingrediënten voor succes? Onder het genot van culinaire hoogstandjes werden bezoekers op allerlei manieren geprikkeld en op de hoogte gebracht van alle innovaties en trends, al dan niet in speciale kennis- en trendsessies.

De vendors konden geheel in stijl een 2-, 3-, 4- of 5-sterren stand huren waar al dan niet gebruik gemaakt kon worden van (mobiel) food om zo meer bezoekers aan te trekken. Ook werden Chef’s Tables en aparte vergaderruimten gefaciliteerd om direct zaken te kunnen doen.

2.600
bezoekers
80
vendors
8,4
beoordeling
Result

2.600 relaties bezochten Taste of Tomorrow. Het aantal deelnemende vendors was 80, ten opzichte van 69 het jaar daarvoor. Op de dag van het evenement vonden 31 kennis- en trendsessies plaats, hier hebben 700 bezoekers aan deelgenomen. Op het VIP-event waren 107 VIP’s aanwezig. Door de aanwezigheid van pers werd er veel free publicity gegenereerd. Het evenement werd door zowel de pers, als de partners, vendors en bezoekers gekwalificeerd met een 8,4.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

Wout Niebuur

wout@quince.nl

+31 (0)6 30 35 67 28