Telfort

The Big Show Off

Telfort en Samsung werken samen om verkoopmedewerkers te activeren. Hiervoor is een sales incentive ontwikkeld die zowel de verkoop stimuleert als de productkennis en de teamspirit versterkt.

Objective

Realiseer salestargets voor de promotieproducten van Samsung met Telfort-abonnementen. Verhoog de productkennis van de Samsung-producten bij de medewerkers. Stimuleer de salesteams om beter samen te werken. Doelgroep: verkopers van alle 60 Telfort-winkels. Duur: twee maanden.

Approach

Hard werken maakt succesvol. Vanuit dit inzicht is The Big Show Off ontwikkeld, met als ‘grote voorbeeld’ Mr Big. Een over-the-top incentive die goed aansluit bij de belevingswereld van (jonge) salesmedewerkers. Op een ludieke manier daagde Mr Big de teams uit om mee te doen met de incentive. Teams werden gestimuleerd om kennisquizzen te maken en de meeste promotiemodellen te verkopen. Daarmee zijn te gekke Show Off-prijzen te winnen. Doordat het hele team in de prijzen viel, moesten teams goed samenwerken. Tijdens de campagne werden alle filialen bezocht door een mystery shopper die de kennis van de medewerkers testte en evalueerde hoe de teams de incentive oppakken.

91%
inschrijvingen
88%
deelname trainingen
63%
toename verkoop
Result

Verkoopcijfers vertoonden een toename in verkoop van de promotiemodellen en -abonnementen van 63%. 91% van alle deelnemers heeft zich binnen vijf werkdagen na de release van het eerste filmpje ingeschreven. 93% van alle winkels heeft het campagne-materiaal in de winkel gebruikt. 88% van alle Telfort-verkopers heeft meegedaan met kennisquizzen. Het infotainment, zoals de filmpjes en de kennisquizzen, werd door de salesteams zeer gewaardeerd als een middel om productkennis te verbeteren. Ook had de campagne een positief effect op de samenwerking binnen de teams (en op de merkvoorkeur).

Contact

Meer weten? Neem contact op.

Floris Diemel

floris@quince.nl

+31 (0)6 83 60 07 29