FOX Sports subscriptions worden met name verkocht door de grote providers in Nederland. Om deze verkoop op een creatieve manier een boost te geven is een krachtige campagne nodig, die het personeel op verschillende momenten activeert.

Objective

Maak FOX Sports subscriptions top-of-mind bij de callcenter-medewerkers van UPC, Ziggo, Tele2, CanalDigitaal en Telfort. Versterk de samenwerking tussen FOX Sports en haar belangrijkste providers. Boost de sales van subscriptions. En last but not least, versterk de teamspirit van de callcenters.

Approach

Gedurende vier weken was er in alle deelnemende callcenters wekelijks een activatie met een leuke promotie.  Zo konden medewerkers de ‘flying Dutchman’-move van Robin van Persie nadoen op een speciaal kussen, een meet & greet met Helene Hendriks, een fotoshoot om op de cover van FOX Sports Magazine te komen, of de naam raden van een mystery guest in een limousine.

Elk salesteam kreeg een ranking op basis van de verkoop van het hele team, die getoond werd op een speciale website. De winnende teams van de callcenters van elke provider kregen een tour naar de FOX Sports studios waar ze deelnamen aan een kennisquiz voor een extra prijs.

Results

Tijdens de actieperiode bleek er, aldus FOX Sports, een grote toename te zijn in verkochte subscriptions. De teams van UPC, KPN en Ziggo waren zeer enthousiast over de promotie. Ook de onderlinge samenwerking werd sterk verbeterd.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

James Guy

james@quince.nl

+31 (0)6 29 49 72 83