FOX Sports

Topscorers 2015 VR Football

Naar aanleiding van de succesvolle Topscorers activatiecampagne in 2014, schreef FOX Sports opnieuw een pitch uit voor een nieuwe campagne een jaar later. Quince kreeg de opdracht met een verfrissende nieuwe Topscorers-campagne, met wederom allerlei promoties en prijzen voor de bestverkopende callcenter-teams.

Objective

Maak FOX Sports subscriptions top-of-mind bij de callcenter-medewerkers van providers. Versterk de samenwerking tussen FOX Sports en haar belangrijkste providers. Boost de sales van subscriptions. En last but not least, versterk de teamspirit van de callcenters.

Approach

Gedurende vier weken werd er een grote campagne uitgerold, met vier weekprijzen en twee speciale activaties op locatie bij één van de 30 deelnemende callcenters. Het gezicht van de campagne was Hans Kraaij jr. die bij alle weekwinnaars de prijs persoonlijk aan het team kwam overhandigen. De campagne werd aangejaagd met elke week een filmpje op Facebook van Hans Kraaij jr., die de promotie van de volgende week toelichtte.

Eén van de twee activaties op locatie bestond uit een Interactive Photobooth. Er werd een speciale AR-app ontwikkeld voor verschillende scènes in een voetbalstadium, zodat callcentermedewerkers een foto konden laten maken met de Xbox Kinect, alsof ze daar echt gestaan hadden, die op Facebook gepost werd. De andere activatie was VR Football, waarbij spelers in een VR-omgeving penalties moesten schieten. Hiermee waren ook punten te scoren voor de weekprijs.

 

Elke week werd er een prijs gegeven aan het bestverkopende team van de week. De hoofdprijs was een trip met een limousine naar Ajax-Feyenoord in de Amsterdam ArenA, om vervolgens per helikopter naar Utrecht te vliegen voor FC Utrecht-PSV.

4.500
Deelnemers
48%
Toename verkoop
5.700
Extra cross-sales
Results

In totaal hebben 4.500 medewerkers aan de promotie meegedaan. De filmpjes op Facebook zijn meer dan 17.000 keer bekeken. In totaal zijn meer dan 27.000 mensen bereikt met deze actie. Inbound sales in de actieperiode waren 17.500, een stijging van 48%, met een bonus van 5.700 extra sales. Net als de voorgaande editie was het personeel zeer enthousiast en was de onderlinge samenwerking sterk verbeterd.

Contact

Meer weten? Neem contact op.

James Guy

james@quince.nl

+31 (0)6 29 49 72 83