Red Bull, Samsung & Vodafone/Ziggo

F1 Smartcover

Quince heeft samen met Samsung, Vodafone/Ziggo en Red Bull een primeur op de Europese markt. Speciaal voor het aankomende race-seizoen is een zogenaamde smartcover ontwikkeld die de volledige telefoon omtovert naar een uniek Red Bull Ring-thema. Compleet met exclusieve race-content zoals wallpapers, ringtones, filmpjes, artikelen en infographics met weetjes over elke track. Deze smartcover is exclusief verkrijgbaar bij Vodafone, bij aanschaf van een gloednieuwe Limited Edition Galaxy S9/S9+ Red Bull Ring.

Het project startte met het idee om raceliefhebbers een unieke gadget te bieden voor het aankomende seizoen. Al snel groeide het uit tot een groot samenwerkingsverband tussen verschillende multinationals, waarbij Quince de aanjager werd van de volledige 360°-campagne.

Uniek in Europa is het gebruik van een smartcover om de telefoon te ‘restylen’. Deze cover werkt dankzij de ingebouwde NFC-chip, die door de telefoon automatisch herkend wordt. Het Red Bull Ring-thema wordt direct geladen en de gebruiker krijgt een jaar lang volledige toegang tot exclusieve race-content.

Van het ontwerp van de smartcover, de luxe verpakking van deze limited edition S9/S9+, het nieuwe thema voor de user interface, een jaar lang race-content… tot de volledige campagne eromheen met events, commercials en een online campagne gericht op social media, Quince heeft het volledige project van A tot Z verzorgd.