Samsung

VR Pop-up Store

Samsung ging in samenwerking met Quince’s partner Store of Brands een speciale Pop-up store in de Kalverstraat in Amsterdam openen, helemaal in het teken van de Samsung Galaxy S7 en de Samsung Gear VR. Aan Quince was de opdracht om binnen deze store op een innovatieve manier klanten te prikkelen, evenals een eye-catcher te creëren die consumenten enthousiast maakt om de winkel te bezoeken.

Objective

Het belangrijkste doel van Samsung was om salestargets te halen voor de Samsung Galaxy S7. Ook moest er merk- en productkennis gegenereerd worden voor de Samsung Gear VR headset en de Samsung Gear 360 camera. Doelgroep: klanten die op zoek zijn naar een nieuwe smartphone zowel voor directe aankoop als voor later. Periode: februari t/m maart 2016.

Approach

Quince heeft een speciale VR-experience ontworpen, op maat gemaakt voor de Samsung Gear VR, die de klant op een unieke tour neemt door Samsung’s stad van de toekomst. De Samsung Gear VR draait samen met de Samsung Galaxy S7, om zo de mogelijkheden van beide modellen uit te lichten. De VR-experience werd extra kracht bijgezet door het gebruik van de 360 VR Chair, een speciale stoel die volledig om zijn as kan draaien op basis van bewegingen in de VR-wereld. Speciale hostessen nodigden alle geïnteresseerde klanten uit om naar binnen te komen en om de deel te nemen aan de VR-experience.

Tijdens de VR-experience werd er een foto van de deelnemer genomen, die ter plekke uitgeprint en ingelijst werd, om zo aan de klant meegegeven te worden. Bovendien werden deze foto’s op de Facebook-pagina van Samsung geplaatst, en werden deelnemers uitgenodigd om hun eigen VR-experience te delen. Klanten die de Samsung Galaxy S7 in de winkel bestelden, kregen er als cadeau een Samsung Gear VR erbij.

48.000
bezoekers
4.000
deelnemers
2.000
shares
Results

De Samsung Pop-up Store trok in twee maanden tijd meer dan 48.000 bezoekers aan. In totaal hebben ruim 4.000 mensen de VR-experience met de Samsung Gear VR in de 360 VR Chair gedaan. In totaal hebben zo’n 2.000 mensen hun ervaring gedeeld op social media. Bovendien is er heel veel aandacht voor de store geweest vanuit de nationale media, met als resultaat enorm veel free publicity voor Samsung. Verkoopcijfers van de Samsung Galaxy S7 zijn vertrouwelijk.